מהפכה בעולם התעופה בישראל!

בוא לבנות קריירה בתעופה!
המרכז הישראלי לטיס ותעופה F NA מביאים אותך מעל ומעבר….

מצוינות, מקצוענות, בטיחות הם רק חלק מנקודות הממשק שהביאו למיזם המיוחד של חברת F N A.

חברת FNA, הבינה שגם בישראל, פני התעופה עומדים להשתנות. לא עוד רק בוגרי חיל האויר הישראלי מאיישים את תפקידי צוות האויר, אלא גם בוגרי קורסי טיס אזרחי העומדים בסטנדרט הגבוה הנדרש לקבלה לחברות התעופה.

הסיבות לכך רבות. נמנה רק שלוש מהן:
• דרישה לגיוס מסיבי של טייסים כתוצאה מהתפתחות משמעותית בענף התעופה בשנים הקרובות.
• ירידה משמעותית בכמות בוגרי קורס הטיס של חיל האויר הישראלי, המהווה כיום את מקור האספקה העיקרי של חברות התעופה הישראליות.
• מגמה עולמית לגיוס טייסים לחברות האזרחיות, שאינם מרקע צבאי.
FNA הוקמה לפני 15 שנים כבית ספר לטיסה בשדה התעופה בהרצליה.
מאז, בהתמדה, בעקשנות וללא פשרות על מקצוענות, פילסה דרכה לצמרת התעופה האזרחית בארץ.
לחברה 14 מטוסים המשמשים להדרכת טיסה, לטיסות מסחריות, לטיסות מנהלים, לצילומי אויר ולהשכרות לטייסים אזרחיים.

טייסי ומדריכי בית הספר, שחלקם גם טייסים פעילים בחברת אל על, מהווים את חוד החנית בתעופה האזרחית בישראל. כולם בעלי ניסיון עתיר שנים ושעות טיסה מרובות שהוכיחו את מיומנותם המקצועית הן בהדרכה והן בטיסות קו.

FNA גאה בבוגרי בית הספר שבחרו בטיסה כקריירה והשתלבו בתחום התעופה במגוון רחב של פעילויות תעופתיות כמו: הדרכת טיסה, טיסות מסחריות, צילומי אויר, הגברת גשם וכמובן טייסים בחברות התעופה המובילות.
לראשונה בישראל, FNA מציעה מסלול ללימודי טיס- החל מרישיון טייס פרטי (PPL) ועד לרישיון קברניט בנתיבי טיסה בינלאומיים (ALTP).

קורסי הטיס בנויים משני חלקים עיקריים
החלק המעשי- טיסות, מתבצע בשדה התעופה בהרצליה.
החלק התאורטי– לימוד מקצועות התעופה המתבצע ברובו בחדרי התדריכים במתחם חברת אל על בבן גוריון.
לשיפור רמת הטיסה והדמיית מצבי טיסה שלא ניתן לבצע במהלך טיסת הדרכה שגרתית, רכשה FNA סימולטור טיסה מהשורה הראשונה.
סימולטור זה מאושר, ע"י רשות התעופה האמריקאית (ה- FAA) ורשות התעופה האזרחית בישראל, לביצוע חלק משעות הטיסה הנדרשות בקורסי הטיס השונים.

במהלך כל קורס נדרשים החניכים לעמוד במבחני תאוריה המתבצעים במתחם רשות התעופה האזרחית. בסוף כל קורס, נדרשים החניכים לעבור בהצלחה מבחן טיסה מעשי המבוצע ע"י בוחן רשות התעופה האזרחית.

טייסים בעלי רישיונות יכולים להגיש מועמדות להצטרף לקורסים מתקדמים יותר.

שלבי התוכנית

1. תהליך מיון והתאמה
הקבלה לתוכנית מותנית במעבר תהליך מיון והתאמה ראשוני. הכולל: מילוי שאלון אישי, ראיון, טיסת היכרות במטוס, טיסה בסמולטור, מבחן בכתב ובדיקה רפואית. כל זאת, לצורך בחינת התאמתו של המועמד לתחום הטיס המקצועי.

.
2. קורס לרישיון טייס פרטי  הקורס הראשוני.
מטרת הקורס – הפיכת חניך הטיס לטייס מיומן ובטוח.
בקורס נלמדים 7 מקצועות תיאורטיים ונדרשים לצבור לפחות 40 שעות טיסה, חלקם עם מדריך טיסה וחלקם בטיסות יחיד – סולו.
משך הקורס כ- 10 חודשים.
סיום הקורס מעניק לבוגר רישיון טייס פרטי.

3. קורס להגדר מכשירים
מטרת הקורס – הכשרת הטייס הפרטי לטיסה בכל תנאי מזג אויר ושימוש בנתיבי טיסה בינלאומיים תוך שיפור הרמה המקצועית.
בקורס נלמדים 3 מקצועות תיאורטיים ונדרשים לצבור לפחות 40 שעות טיסה, כולם עם מדריך טיסה. מחצית משעות הטיסה מבוצעות בסימולטור.
משך הקורס כ- 6 חודשים.
סיום הקורס מעניק לבוגר הגדר מכשירים המתווסף לרישיון הטייס הפרטי.

4. קורס לרישיון טייס מסחרי
מטרת הקורס – הכשרת הטייס לעבוד ולקבל תמורה כטייס מסחרי.
בקורס זה נלמדים 7 מקצועות תיאורטיים ונדרשים לצבור לפחות 15 שעות טיסה, כולם עם מדריך טיסה.
משך הקורס כ- 6 חודשים.
סיום הקורס מעניק לבוגר רישיון טייס מסחרי.

5. קורס להגדר דו מנועי
מטרת הקורס – לימוד, תפעול והטסה של מטוס דו מנועי.
בקורס זה נלמדים 3 מקצועות תיאורטיים ונדרשים לצבור לפחות 15 שעות טיסה, כולם עם מדריך טיסה.
משך הקורס כ- 3 חודשים.
סיום הקורס מעניק לבוגר הגדר דו מנועי המווסף לרישיון הקיים.

6. קורס לרישיון מדריך טיס
מטרת הקורס – הכשרת הטייס המסחרי להיות מדריך טיסה.
בתוכנית הקורס נלמדים 7 מקצועות תיאורטיים ונדרשים לצבור לפחות 25 שעות טיסה כולם עם מדריך טיסה.
משך הקורס כ- 9 חודשים
סיום הקורס מעניק לבוגר רישון מדריך טיס.

7. רישיון קברניט בנתיבי טיסה בינלאומיים (ATPL)
מטרת הקורס – הכשרת הטייס המסחרי לשמש כקברניט בחברת תעופה.
קורס זה מעמיד את הכלים המקצועיים הנדרשים להטסת מטוסי סילון, היכרות עם מכשור הטיסה הרלוונטי לטיסות אלו והבנת התהליכים המתקדמים הנדרשים בתכנון וביצוע טיסה בגובה רב.
בתוכנית הקורס נלמדים 7 מקצועות תיאורטיים ונדרשים לשעות הדרכה עם מדריך טיסה.
משך הקורס כ- 6 חודשים
סיום הקורס מעניק לבוגר רישיון טייס תובלה בנתיבי אויר.

חשוב להדגיש, כדי לשמש כטייס מסחרי בחברת תעופה ו/או כמדריך טיסה יש צורך בצבירת 500 שעות טיסה. מתוכן 250 שעות מפקד (טיסה שבה הטייס הוא מפקד המטוס ואינו משמש כחניך). ולכן, בין קורס טיס אחד למשנהו, יבוצעו טיסות לצבירת שעות הטיסה הנדרשות.
טיסות אלו יעשו בפיקוח בית הספר בכדי להמשיך ולהעלות את רמת הטיסה והניסיון התעופתי וכהמשך להכשרתו לשמש כטייס בחברות התעופה המובילות.
FNA מתחייבת העסקה של בוגרי המסלול המקצועי כטייסים מסחריים בחברה, ואת בוגרי קורס המדריכים, כמדריכי טיסה מין המניין.
יתרונות התוכנית
• התוכנית מאפשרת לימודים תאורטיים במסגרת של קורס רב משתתפים, המעשיר את הידע, משפר את הרמה המקצועית ומאפשר חשיפה לתובנות החניכים האחרים בקורס. יחד עם זאת, כל חניך יוכל ללמוד ולהתקדם באופן אישי באמצעות לימוד on line באינטרנט.
• כל קורס מתוכנן להיפתח מספר פעמים בשנה ויאפשר לכל חניך להחליט על המועד הנוח לו להצטרפות.
• הלימוד המעשי הינו פרטני ובו כל חניך מתקדם על פי הקצב האישי שלו.
• כל חניך יקבל מדריך טיסה אישי שילווה אותו לאורך מספר שעות טיסות. במהלך הקורס יזכה החניך לטוס עם מדריכי טיסה נוספים. כל אחד מהם יוסיף לחניך את הערך המוסף שלו, יעשיר את הידע שלו ויעזור בהכשרתו להשיג את הרישיונות וההגדרים הנדרשים.

והעיקר – ביום הקובע, בפתיחת וועדות הקבלה לקליטת טייסים לאחת מחברות התעופה בארץ, יוכל כל בוגר המסלול לעמוד כשווה מול שווה מול כל מועמד אחר ברמתו המקצועית הגבוהה.
כל הרשום בלשון זכר מכוון גם ללשון נקבה.